אז...מה בית טבעי צריך להיות?

לבנייה טבעית ניתנו הגדרות רבות, שונות זו מזו, על ידי לא מעט אנשים. אנחנו מוצאים שהדרך הפשוטה ביותר לתאר בנייה טבעית היא כך: בניית מבנה עם חומרים שנמצאים בסביבתו. 

הגדרה יותר שלמה, במיוחד כשמיישמים בנייה טבעית לבית, היא: 

בניית בית בריא, יפה ותואם-אקלים, ממשאבים/מקורות ברי קיימא 

בכתבה זו נתייחס לכל היבט במשפט הזה: מה זה בדיוק בית בריא, תואם אקלים, יפה ועוד…

בית בצפון הארץ שקירותיו החיצוניים נבנו מקש.

בריא

ברור לכולנו שבני האדם מבלים הרבה יותר זמן בבתים שלהם מאשר בכל מקום אחר, כן? לכן, הבתים שלנו צריכים להיות בריאים כדי שאנחנו נהיה בריאים.

למרבה הצער, לבית קונבנציונאלי טיפוסי בעולם המפותח יש איכות אוויר פנימית גרועה. 

בעיות באיכות האוויר באות ממגוון מקורות, העיקריים הם:

  1. התנדפות של גזים רעילים (כמו גופרית דו-חמצנית וחנקן דו-חמצני).
  2. חוסר באיוורור מכשירים חשמליים בזמן שהם מייצרים חשמל.
  3. שאיפת חלקיקי חומר שנישאים על ידי האוויר אל תוך מערכת הנשימה.

בניין אטום היטב, ללא אוורור הולם, יכיל ריכוז גבוה של פחמן דו חמצני שאינו טוב לבריאות שלנו. לכן, בכל בית צריך להיות אוורור איכותי בצורת אוורור פסיבי (חלונות שניתנים לשימוש), ובמקרים שבהם הבניינים אטומים (דבר שמומלץ בסוגי אקלים רבים) גם אוורור מכני.

לבתים טבעיים יש איכות אוויר פנימית טובה יותר. שימוש בחומרים טבעיים, במקום בצבעים, דבקים ושטיחים המלאים בכימיקלים, שיתנדפו במשך שנים, הוא הדרך הטובה ביותר ליצור בית בריא, עם איכות אוויר טובה בהרבה, ביחס לבית קונבנציונלי. 

בית שנבנה מחומרים טבעיים נותן הרגשה נעימה ואקלים אופטימלי.

תואם אקלים

בתים טבעיים צריכים להיות שונים זה מזה כמו האקלים שבהם הם נבנים. לכן, לפני שאתם מחליטים על סוג ספציפי של בית טבעי, תשאלו את עצמכם (או התייעצו איתנו) האם הוא הגיוני לאקלים שלכם. כמה קר יכול להיות איפה שאתם גרים? כמה חם? האם הטמפרטורה משתנה באופן דרסטי בין היום ללילה, או בין אוגוסט לפברואר? האם יורד גשם יותר ימים מאשר לא, או רק פעמים מעטות בשנה? התשובות לשאלות הללו יעזרו לכם להחליט אם אתם צריכים קירות מבודדים היטב, או אם יש צורך במסה תרמית גבוהה (מסה שיכולה לקלוט ולאגור המון חום). כמה קירוי גג אתם צריכים, האם בית בצורת כיפה יעבוד היטב, גג שטוח, או גג תלול ומזופת. 

אין שום שיטת בנייה טבעית שעובדת טוב בכל מקום. תבחרו אחת שהכי מתאימה לאקלים שלכם.

יפה

העולם הוא מקום מלא לחצים והבית שלנו הוא (או לפחות אמור להיות) המפלט שלנו מהעולם. צריך להרגיש טוב לבוא הביתה! היופי של הבית, כל אחד לפי טעמו, עושה הבדל משמעותי ב״איך זה מרגיש לבוא הביתה״. לא רק שבתים יפים מהווים בתים טובים יותר עבור האנשים שחיים בהם, הם גם טובים יותר עבור החברה כיוון שאם כל הבתים החדשים היו יפים הם היו יותר ברי השגה. 

בתים טבעיים יפים מאוד. רוב שיטות הבנייה הטבעית מאפשרות גמישות רבה באסתטיקה, שמובילה ליצירתיות ויופי. בתים טבעיים יכולים להיבנות בכל סגנון, בין אם מודרני, מפוסל, או בהשראת צורות בנות מאות שנים של קוטג' בכפר צרפתי או בית מלבני טיט בדרום מערב אמריקה. 

חומרים ממקורות ברי-קיימא

החומרים לבתים טבעיים לא צריכים להרוס את הטבע. משפט זה מובן מאליו עבור אנשים שמתעניינים בבנייה טבעית, אך יש לומר זאת כדי לקבל הגדרה שלמה של בנייה טבעית מהי. 

יש ללחוץ על כפתור העריכה

כתוב את הכותרת כאן

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בלי. אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בלי.

הצטרפו ל B2BASIC CLUB

ותהנו ממגוון הטבות כמו הזמנות חינם לסדנאות, עדכונים בתחום הבנייה הטבעית, ועוד. הישארו מעודכנים.
* אנחנו לא מטרידים ותוכלו להסיר עצמכם בכל עת

כדי לזכור את כל הקריטריונים שיש לשקול בבניית בית טבעי, פשוט רישמו את המשפט הבא לפניכם, וכל החלטה שתיקרא בדרככם בבנית ביתכם הטבעי – המשפט הזה ינחה אתכם:

בניית בית בריא, יפה ותואם-אקלים, ממשאבים/מקורות ברי קיימא 

מוזמנים להתייעץ איתי בנוגע לבחירת חומרים טבעיים לבית

זו המומחיות שלנו

שלכם,

גיא מ-b2basic

צור קשר

כתובתינו: דרך השדות 1, בית יצחק.

058-512-3014